Effectmonitoring
ROM en effectrapportages in RSP
Meerdere metingen, van alle gangbare tests
Reliable Change Index (RCI) voor het meten van significante verschillen
Rapporten genereren met de resultaten over een periode in tabelvorm
Verwerken voor statistische doeleinden
ROM metingen in RSP
ROM staat voor Routine Outcome Monitoring, wat inhoudt dat de resultaten van een zorgtraject regelmatig worden gemeten. Deze metingen kunnen inzicht bieden in zowel de individuele voortgang van een cliënt als de effectiviteit van de behandeling. Naast individuele rapporten per afname, biedt Metrisquare de mogelijkheid om een rapport te maken voor meerdere meetmomenten. Dit maakt onze oplossingen uniform en compleet.
De gegevens kunnen worden weergegeven in verschillende soorten grafieken op een dashboard, waar voor- en nametingen zichtbaar zijn per cliënt. Wekelijkse metingen kunnen worden uitgevoerd om het effect van interventies bij te houden, wat waardevol kan zijn voor de behandeling en kan leiden tot aanpassingen van het behandelplan indien nodig.
Module effectmonitoring
De vragenlijsten die doorgaans gebruikt worden voor Routine Outcome Monitoring (ROM) zijn beschikbaar in RSP. Met de module effectmonitoring kun je alle gangbare psychologische tests met meerdere meetmomenten rapporteren. Bovendien kun je zulke rapporten ook maken voor de resultaten van andere tests, zoals neuropsychologische tests. Dankzij een ROM-meting kan de verandering in klachten en symptomen van een cliënt worden gemeten en geëvalueerd. Door gebruik te maken van de Reliable Change Index (RCI) bij een ROM meting kan worden bepaald of de veranderingen significant zijn. Dit helpt gebruikers om te beoordelen of de verschillen van betekenis zijn, rekening houdend met testbetrouwbaarheid en normale variatie. Bovendien verhoogt het de nauwkeurigheid en objectiviteit van de beoordeling.
Eigen vragenlijsten toevoegen
Dankzij het inbouwen via Excel is geen kennis van programmeren nodig. Onze psychologisch consultants kunnen vragenlijsten voor bijvoorbeeld kwaliteits- en tevredenheidsonderzoek snel en effectief inbouwen. Hierbij kun je gebruik maken van routing en de verschillende antwoordopties zoals schuifbalken voor analoge schalen, open vragen, sorteren op volgorde, en meer. Bovendien kun je aangeven welke variabelen in de output moeten verschijnen.